П’ятниця, 13 Червня

МІСЦЕ СИЛИ: генетичний код SKOGUR, одного з наймасштабніших проєктів в українських Карпатах, — це скандинавський стиль барнхаус та життя без парканів, яких немає як на території, так і в соціальному та психологічному форматах

Зараз SKOGUR — великий резорт на 15 гектарах території з розвинутою інфраструктурою: котеджами, рецепціями, рестораном, піцерією, басейном, банним комплексом і ще чималою кількістю об’єктів на етапі будівництва. А починалося все з п’яти будиночків в оточенні гір і густого лісу та палкого бажання засновників резорту Андрія Мартищука й Нестора Мельника не просто будувати житло для відпочинку, а створити справжнє місце сили

Генетичний код SKOGUR, одного з наймасштабніших проєктів в Українських Карпатах, — це скандинавський стиль барнхаус та життя без парканів, яких немає як на території, так і в соціальному та психологічному форматах
Генетичний код SKOGUR, одного з наймасштабніших проєктів в українських Карпатах, — це скандинавський стиль барнхаус та життя без парканів, яких немає як на території, так і в соціальному та психологічному форматах

Що надихнуло вас створити проєкт Skogur у Карпатах і як вдалося реалізувати задум за такий короткий час, попри локдауни та повномасштабне вторгнення?

Андрій Мартищук: SKOGUR — унікальний проєкт із погляду своєї філософії, ідеології та інтеграції в природу. Від самого початку в нас була ідея створити ось таке місце сили, де кожен знайде для себе джерело енергії. І нам це вдалося…

Враховуючи те, що до SKOGUR ми близько 20 років будували котеджі на замовлення , то розуміли, що люди мріють мати будинок у горах — як дачу. Тож ми вирішили збудувати декілька таких котеджів, створити обслуговчу компанію для їх утримання,започаткувавши таке середовище, куди люди зможуть приїхати виключно на перезавантаження, не турбуючись про побутові дрібниці.

Уже на той час ми чітко бачили портрет клієнта й розуміли, що це люди з достатком, люди, які ведуть активний спосіб життя, люблять природу та добросусідство. Бо один зі слоганів SKOGUR — це життя без парканів, їх немає як на території, так і в соціальному та психологічному форматі.

SKOGUR розташований на висоті 925 метрів над рівнем моря, погодні умови тут непрості, і це дуже ускладнює абсолютно всі процеси будівництва. Крім того, сама локація — круті схили, відсутність доріг, під’їзних шляхів, електроенергії, інженерних мереж — усе це нам уповільнило та збільшило в ціні будівельний процес як мінімум удвічі. Попри це все ми вибрали саме цю локацію через ті краєвиди, які тут є, через ті ліси, через потужну енергетику. Ми були першими, хто почав реалізовувати такий проєкт у горах.

Які цінності закладено в проєкт Skogur?

Нестор Мельник: Ми не зраджуємо нашим цінностям і традиціям, усе робимо відповідально й на довгі роки. Наш споживач купує не лише квадратні метри, він заходить в певне середовище з власною філософією. Інтер’єр будинку, його наповнення, фасад, планування території довкола — це не питання ціни, а повноцінна концепція, якої ми роками дотримуємося.

Ми активно підтримуємо продукти вітчизняного виробництва. У наших котеджах ви можете побачити м’які та корпусні меблі, інтер’єрний декор, готельний текстиль місцевих виробників.

Також значну увагу ми приділяємо деталям. Наприклад, аромати… SKOGUR має лінійку ексклюзивних авторських парфумів. Парфумер два тижні прожив на території резорту, збираючи інгредієнти, які дарують цій місцевості автентичний аромат: деревину, ялицю, хвою, квіти, фрукти.

Усе це зайвий раз доводить: бути частиною цього середовища — не лише приємно, а й престижно.

Андрій Мартищук: Ми інтегрувалися в навколишнє середовище так, щоб доповнити й жодним чином не порушити те, що створено в цьому місці самою природою. Від котеджів, зведених не вище смерек, до таких, що ніби проростають зі схилів.

Вишенька на торті — котеджі третьої черги будівництва. Усі вони збудовані на палевих фундаментах і ніби витають у повітрі. Таким чином під будинками повністю збережений трав’яний килим: а це чорниці, ожина, гриби. У третій черзі був мегаскладний рельєф. Лише тут ми пересадили більш як 200 молодих дерев, щоб зберегти їх. У цій черзі в нас навіть є котедж, крізь терасу якого проростає «доросла» смерека, якій близько 60 років. У монолітній плиті спеціально залишено отвір для цього.

Наша філософія полягає в тому, що ми в гостях у природи й не хочемо завдати їй шкоди. Це дає нам унікальний продукт, унікальну історію.

Skogur Home&Resort із висоти пташиного польоту
Skogur Home&Resort із висоти пташиного польоту

Які основні архітектурні й інфраструктурні рішення ви використовуєте, щоб забезпечити комфорт і автономність життя в горах? Розкажіть більше про концепцію «розумних будинків» у вашому проєкті.

Андрій Мартищук: У 2019 році, коли ми проєктували котеджне містечко, стиль Барнхаус не був представлений ніде в Україні. Це було нове віяння архітектури, і ми розуміли, що воно матиме життя. Ця ідея виникла в результаті довгих пошуків. На одній із робочих нарад наш архітектор Юрій Бондаренко запитав: задумаймося, яка ідеальна форма для будинку? І мій колега додав: а як малюють будинок діти? Вони ж не мають нажитого досвіду, у них свідомість — абсолютно чиста. І як виявилося, діти зображують будинок саме так, який вигляд має Барнхаус. Тому ми вирішили втілити в життя саме таке архітектурне бачення. До того ж такі будівлі доволі швидко монтуються, що значно зменшує строк будівництва. А завдяки тому, що пиріг стіни в основному складається з утеплювача, їх можна зробити ще й енергопасивними.

Котедж 3-ї черги будівництва, зведений на пальових фундаментах, що створює ефект левітації в повітрі
Котедж 3-ї черги будівництва, зведений на пальових фундаментах, що створює ефект левітації в повітрі

Тут у SKOGUR велика кількість панорамних локацій із неперевершеними краєвидами. З тераси нашого ресторану The Gust, розташованого на найвищій точці резорту — 925 метрів над рівнем моря, — видно Говерлу та Петрос. Зрештою, побачити вершини Українських Карпат ви можете навіть із вікон своїх котеджів чи прогулюючись пішохідними доріжками резорту.

Кожна черга в SKOGUR — це як нова картина. Основа, тобто генетичний код SKOGUR, залишається: це скандинавський стиль барнхаус із використанням фальца, термосмереки на фасадах, геометричних форм. Але ми додаємо нові стилістики в дизайні інтер’єрів і екстер’єрів.

Повторюся про унікальну архітектуру третьої черги. Здається, ніби будинки виросли на цьому місці разом із деревами, створивши своєрідний острів, у центрі якого — великий СПА-комплекс Rosa-2.

Чи трирівневий SKOGUR Hills: котеджі, які ніби проростають зі схилів, а на дахах у них облаштовані квітучі галявини. На території цієї черги будівництва — окремий басейн, дендропарк із сезонними рослинами та дитяча школа поруч. З котеджів традиційно відкриваються надзвичайні краєвиди на Говерлу та Петрос.

Це смарткотеджі у другій черзі, які за технологією будівництва схожі, теж каркасні, на палево-плитних фундаментах. Ці котеджі — про комфорт і безпеку. Віддалене керування, оптимізація витрат на опалення й освітлення, доступ до аналітики з будь-якої точки світу — це дім, яким можна керувати зі смартфона.

Зрештою, апарт-готель із великим оздоровчим центром на території. На дахах апартаментів буде створено відпочинкові зони з BBQ, а в його центрі розмістяться басейни для відпочинку, дитячий майданчик, кафе та простір для камерних подій.

Як створюється ефект «місця сили», про який говорять гості SKOGUR?
Нестор Мельник:
Для когось SKOGUR — це місце цінних моментів із сім’єю; хтось втомився і хоче відпочити, оздоровитися; хтось — розважитися. І в нас доступне різноманітне дозвілля: від спокійного до екстремального. Дехто ж вибирає наш комплекс, щоб зосередитися й попрацювати в спокої та тиші.
Для людей — це місце сили, де вони енергетично наповнюються… Зрештою, для багатьох SKOGUR став домівкою, місцем інвестицій і реалізації мрій. Люди з нами з різних причин — і найголовніше, що кожен знаходить тут своє. Інфраструктура резорту побудована так, що всі ці клієнти,

Неймовірні краєвиди, які відкриваються з тераси ресторану The Gust-925
Неймовірні краєвиди, які відкриваються з котеджів першої черги

живучи на одній території й вибираючи різні послуги та формат перебування відпочинку, абсолютно не порушують зони комфорту одне одного.

Андрій Мартищук: Сам SKOGUR як локація — це місце потужного енергетичного потоку та місце сили, що вже природно працює над відновленням енергетичного поля людини, оздоровлює та перезавантажує нервову систему. Створення комплексного оздоровчого продукту згідно з нашим планом має вивести SKOGUR на якісно інший рівень, стати справжнім оздоровчим центром для тих, хто цього потребує.

Які вигоди ви бачите для інвесторів у проєкті Skogur і які можливості для інвестицій доступні на цей момент?

Андрій Мартищук: Нам довірилися понад 100 інвесторів, яких об’єднала ідея, філософія та спільні цінності. І разом з ними ми сьогодні розвиваємо проєкт SKOGUR, який дивує і вражає кожного, хто з ним знайомиться.

SKOGUR повністю автономний резорт з охороною, відеонаглядом, інтернетом, системою пожежогасіння. Тут не тільки котеджі, а й розвинена інфраструктура, дублювальні комунікації, ресторани, піцерія, банно-оздоровчий комплекс, гірське озеро, басейн і ще чимало об’єктів на етапі будівництва.

Від заснування SKOGUR ціна за метр квадратний тут лише зростає, це тверда капіталізація. Ми дбаємо про те, щоб нерухомість, яка є на території, приносила пасивний дохід нашим інвесторам, якщо будинки експлуатуються не особисто власником, а здаються для гостей.

У високий сезон заселеність у нас близька до 100%, вільних котеджів практично немає. Це свідчить про те, що люди люблять SKOGUR і наш проєкт здобув позитивну репутацію серед споживачів.

Основна ідея SKOGUR полягає в тому, що всім, хто хоче мати будинок у горах, але не бажає заходити в процес купівлі землі, будівництва, а потім ще й непростого процесу експлуатації будинку, ми пропонуємо готовий продукт. Ми звели близько сотні окремих котеджів, кожен із яких має свою земельну ділянку й разом із нею перейде у власність.

Наявність власної керівної й обслуговчої компаній — очевидна перевага. Людина приїжджає у свій будинок, де вже все готове: є продукти в холодильнику, застелені ліжка й увімкнено опалення. Вона не чистить сніг, не косить траву, бо це все вже зроблено.

Нестор Мельник: Без належного керування й обслуговування 24\7 будинок — це тільки квадратні метри. Власна керівна компанія  це конкурентна перевага Skogur, яка діє не на словах, не на папері чи в рекламних гаслах.

Дуже часто девелопери недооцінюють витрат на будівництво та на подальше супроводження об’єкта й тому обіцяють дуже перспективні та привабливі цифри в плані дохідності й рентабельності. На фоні цього ми, можливо, здаємося не такими привабливими з погляду цифр, адже озвучуємо реальну картину. Ми можемо впевнено сказати про те, яка формується дохідність, виходячи з нинішніх реалій. Гадаю, це найчесніший і найнадійніший прогноз для потенційного інвестора — інвестувати в реальні речі, а не в обіцянки та прогнози.

В інтерʼєрах котеджів Skogur використані натуральні матеріали й автентичні мотиви
В інтерʼєрах котеджів Skogur використані натуральні матеріали й автентичні мотиви

Як ви бачите перспективи ринку курортної нерухомості в Україні загалом і в Карпатах зокрема?

Нестор Мельник: Непросте майбутнє туристичної галузі… Найперша проблема — це баланс між попитом і пропозицією. Готельна сфера це своєрідна призма зростання добробуту суспільства. Лише тоді, коли закриті базові питання, люди починають думати про відпочинок.

Тоді виникає інше завдання: пропозиція повинна закривати потреби населення у відпочинку. А це здійснюють насамперед працівники готельної галузі. Сьогодні, на жаль, у нас не просто кадровий голод, у нас кадрова криза.

Третій момент це певна еволюція споживацьких потреб, зміна культури споживання. З великою ймовірністю частину готелів буде реорганізовано, частину — закрито з метою побудувати нові, частина зникне з ринку зовсім, бо не витримає конкуренції, кадрового дефіциту.

Тому еволюція готельного сегмента точно виражатиметься через формування чіткіших ніш, як-от оздоровлення, СПА, бізнес-готелі, ну й, напевне, невеличкі готелі сімейного типу, як ми часто бачимо в Європі.

При позитивному сценарії ми мали би підкріпитися іноземним платоспроможним туристом. Раніше до нас у Карпати приїжджало близько 60% іноземних туристів. Це може створити дуже позитивну динаміку зросту споживання і збільшення дохідності цієї галузі в цілому.

Ви розширюєте курорт до оздоровчого комплексу. Якими послугами та зручностями його буде доповнено?

Нестор Мельник: Дивлячись на ринок, такого формату закладів сьогодні майже нема в Карпатах. Коли ми згадуємо про оздоровлення в Карпатах, то говоримо насамперед про таке природне багатство, як повітря. І в історичному контексті якраз подихати свіжим повітрям приїжджали сюди австрійці й поляки. І санаторії, побудовані з часів Радянського Союзу від Яремче на Буковелю, теж орієнтувалися на лікування легеневих захворювань.

Щоб досягнути оздоровчого ефекту, потрібно найперше забезпечити режим, а потім нанизати дозвілля людей певними заняттями, щоб під час цього режиму ефект від цих занять був бажаний.

Для цього потрібні комфортні умови проживання, що ми вже виконали; потрібне розв’язання питання здоровим харчуванням, що власне ми теж уже здійснили.

А ще помірне фізичне навантаження. Для цього ми побудували лісову променаду довжиною 900 м, яка дозволяє без надмірного навантаження прогулятися лісом. Також буде зроблено пішохідний маршрут довжиною 1100 м. Тож наші гості сьогодні мають можливість щонайменше 45 км пройти за день майже рівнинною місцевістю.

У банно-оздоровчому комплексі Rosa можна отримати послуги масажу, які поєднують у собі реабілітаційні методики з релаксовими процедурами
У банному комплексі Rosa можна отримати послуги масажу, які поєднують у собі реабілітаційні методики з релаксовими процедурами

Для тих, хто прагне більшого навантаження, ми спеціально промаркували близько 30 км пішохідних трекінгових маршрутів.

Наш багатокомпонентний оздоровчий продукт буде реалізовано поетапно. Частина його доступна вже сьогодні при банному комплексі Rosa-1: це традиційні банні ритуали. Наступний етап — відкриття Rosa-2 до кінця цього року, де проводитимуться СПА-процедури.

На базі апарт-готелю буде також реалізовано додаткові компоненти оздоровчого продукту, як-от косметологія, спортзал для різних функціональних тренувань,йога-студія. Наша мета — упродовж 1015 днів оздоровити людину, привести її до гармонії та закріпити цей результат.

Басейн з лаунж-зонами на терасі ресторану The Gust-925
Басейн з лаунж-зонами на терасі ресторану The Gust-925

Фактично одразу після повномасштабного вторгнення ви заснували благодійний фонд «Карпатський волонтерський центр» задля допомоги співвітчизникам і країні. Які ініціативи підтримує фонд?

Андрій Мартищук: В ніч із 23 на 24 лютого ми із сім’єю вилетіли на заздалегідь запланований відпочинок на море. Як потім виявилося, це був останній рейс з України. Приземлившись і побачивши в новинах, що почалася війна, я відразу почав шукати шлях повернення додому. На шляху додому я зв’язався з братом і друзями в Польщі та попросив у максимальній кількості скуповувати все, що може бути корисним військовим на фронті: амуніцію, ліхтарі, форму, тепловізори, бронежилети, шоломи та інше. І першого березня ми перетнули український кордон на мікроавтобусі, вщент заповненому першою допомогою.

На той момент допомоги потребували не лише військові. Тож, обʼєднавши зусилля з керівництвом територіальних громад, почали переобладнувати школи, дитсадки, лісництва, закинуті будинки під тимчасові поселення для ВПО.

Наші сантехніки переобладнували санвузли, проводили теплу воду. Оскільки при котеджному містечку Skogur діє власне деревообробне виробництво, ми почали заготовляти дрова для опалення. Також узялися до виготовлення ліжок. Наші майстри працювали на виробництві в три зміни. Мешканці села Заріччя, де діє багато швейних підприємств, почали шити постільну білизну. Так було виготовлено близько трьох із половиною тисяч спальних комплектів. Тоді ж організували близько 30 фур гуманітарної допомоги з Європи, які заїхали в Яремче.

Так і виник Карпатський волонтерський центр, який об’єднав ініціативи небайдужих мешканців регіону. Центр від перших днів повномасштабного вторгнення і досі працює на допомогу — як тим, хто вимушений був під обстрілами покидати власні домівки, так і тим, хто став на захист і тримає фронт.

Минулого літа центр спільно із Сергієм Волошиним і БФ «Хуманош Україна» провели масштабну волонтерську акцію «Від нуля до життя» на запит бойових медиків 93 ОМБр «Холодний Яр». Організували збір коштів, а у фіналі — концерт, на якому вдалося зібрати 4 мільйони гривень для потреб 93 ОМБр «Холодний Яр», 102 бригаді 201 батальйону та ін.

Чайна зона на другому поверсі банно-оздоровчого комплексу Rosa, де можна розслабитися й подихати цілющим повітрям, насиченим травами та гімалайською сіллю
Чайна зона на другому поверсі банного комплексу Rosa, де можна розслабитися й подихати цілющим повітрям, насиченим травами та гімалайською сіллю

З якими викликами в галузі нерухомості ви зіткнулися під час війни та як це вплинуло на реалізацію вашого проєкту?

Андрій Мартищук: Туристично-інвестиційний ринок, який є сьогодні, — вимушений. А мені хотілося б, щоб ринок сформувався не під впливом війни, а на основі потреби в якісному відпочинку.

Той SKOGUR, який ви бачите сьогодні, — це відсотків 2530 від того, що ми хочемо реалізувати. Ми маємо доволі багато цікавих ділянок під нові проєкти. Щобільше, в нас чимало запроєктовано на різних локаціях — не тільки в межах SKOGUR, а ще в Поляниці, Яремчі, Татарові, навіть на Закарпатті. Втім, наша політика така, що ми рухаємося в межах видимих горизонтів. Саме при переоцінюванні цінностей, потреб і потенціалу SKOGUR з’явився ресторан, банний комплекс Rosa-1, зараз будується Rosa-2, будується оздоровлювальний комплекс на базі апарт-готелю, проєктується дитяча школа та великий розважальний дитячий клуб, а також будується ще одна дорога в Скогур. Ми вибрали рух SKOGUR у бік оздоровлення. Наші заклади працюватимуть у напрямі детокс-програм, реабілітаційних програм. І далі вектор руху Скогур ітиме в цьому напрямі.

Яким ви бачите Skogur через 5-10 років?

Нестор Мельник: Уже сьогодні SKOGUR — один із наймасштабніших проєктів в Українських Карпатах. І він лише набирає обертів.

Якщо говорити про наше стратегічне бачення на пять років (це до 2030-го, скажімо), то, окрім реалізації в частині девелоперського наповнення, відпочинково-оздоровчого продукту, хочемо вийти на завантаженість 70% на рік. 10% споживацького сегмента повинен становити корпоративний клієнт. 3040% — це такий базис, тобто короткостроковий туристичний продукт, на який їдуть, у принципі, більшість людей, і він сьогодні в нас уже реалізований. Просто хтось хоче його отримати у форматі котеджу, а хтось — у форматі готелю. Апарт-готель саме будуємо. Ну й 2030% — це якраз ті, хто приїжджатиме на оздоровчий продукт.

Які цінності ви намагаєтеся втілити у вашому проєкті, щоб він став важливим елементом місцевої культури й громади?

Андрій Мартищук: У третій черзі будівництва, наприклад, у нас всі будинки оздоблені мазанкою, як в українській традиційній хаті. Крім того, у декорі застосовується справжній гуцульський колений гонт, виготовлений майстрами під горою Ігрець у Косівському районі. Тобто ми максимально використовуємо наші місцеві надбання — екологічні натуральні матеріали. Вважаю, що це також немалий вклад у розвиток культури Гуцульщини.

На нашому банному комплексі Rosa зображено логотип у вигляді старовинного гуцульського орнаменту, який має назву «квітка життя». Його використовують і в інших культурах, він має глибоке коріння та символічне значення.

Завжди повторюю фразу Івана Франка: «Для того, щоб знати, куди ми йдемо, ми повинні пам’ятати, звідки ми йдемо».

Нестор Мельник: Ми з Андрієм Мартищуком — місцеві жителі. Любов до історії, культури й традицій ми «вшили» в ДНК SKOGUR. Ми активно підтримуємо локальні бренди. Вважаю, що туризм — це експорт, просто іноземний покупець їде за цим товаром до нас, а не навпаки. Важливо, щоб світ більше дізнався про нас і нашу історію.

Фото: пресслужба SCOGUR
Текст: Сергій Славін