Вівторок, 17 Вересня

Кожен день непередбачуваний і досить небезпечний — такими є сучасні реалії великого ресторанного бізнесу України

Обравши стратегію збереження бізнесу, команда на чолі з керівницею мережі ресторанів японської та європейської кухонь «Євразія» Оксаною Тихоненко зосередила зусилля на розвитку мережі, благодійності та соціальній відповідальності бізнесу. А відновлений ресторан мережі, який було знищено авіаударом на початку бойових дій, став символом незламності й віри в майбутнє!

Оксана Тихоненко - директорка мережі ресторанів японської та європейської кухонь «Євразія»
Оксана Тихоненко – керівниця мережі ресторанів японської та європейської кухонь «Євразія»

Попри всі ризики війни, минулого року в Києві відкрилися десятки ресторанів. Серед них — і новий ресторан мережі «Євразія» в ТРЦ RESPUBLIKA PARK, і відновлений після потрапляння ракети ресторан у ТРЦ «Ретровіль». Наскільки можна стверджувати, що ресторанний ринок столиці відновив тренд на активний розвиток?

Так, ми доклали багато зусиль для того, щоб відновити свою діяльність під час війни та ще й відкрити новий заклад у ТЦ RESPUBLIKA PARK і відновити ресторан у ТЦ «Ретровіль» після влучення ракети. Заклад у ТЦ RESPUBLIKA PARK був запланований ще до війни, і ми мали приступити до ремонтних робіт у березні 2022 року. Та війна скоригувала всі плани, хоча ми від них не відмовилися. Зараз діяльність цього ресторану відбувається дуже важко й повільно, бо оренди в наших ТЦ, попри ситуацію в країні, досить високі та з’їдають весь прибуток. Але є віра й сподівання, що цей проєкт довгостроковий і запрацює на всі свої можливості вже після перемоги. До відновлення закладу в ТЦ «Ретровіль» ми йшли довго та дуже поступово. Але в цьому ТЦ керівництво пішло нам назустріч на період нашого відновлення та становлення. Велика дяка їм за підтримку. Цей ресторан став для нас і наших гостей символом незламності й віри в майбутнє. Ми відбудували ресторан майже на 100 % таким, яким він був до війни. Зараз гостей дуже мало в ресторанах, до того ж постійно зростають ціни на продукти й витратні матеріали — попри це все ми обрали стратегію збереження того, що маємо, а про розвиток уже говоритимемо після нашої спільної перемоги. На сьогодні я б не говорила про активний розвиток ресторанної сфери, бо синхронно з новими відкриттями, на жаль, багато закладів виходять із ринку й закриваються назавжди. Велика проблема з орендними ставками. Вони зависокі для цієї ситуації в країні, але орендодавців у переважній більшості випадків це не суттєво турбує, і попри довготривалі партнерські відносини роками їх зовсім не чіпляють аргументи, що ми не можемо підняти ціни на свій продукт настільки, щоб мати можливість сплачувати оренду та покривати всі свої витрати. Але в нас є усвідомлення того, що це все закінчиться й маємо вийти переможцями в бізнесі.

Мережа ресторанів «Євразія», що є однією з найбільших у столиці, невпинно продовжує роботу з вірою в успіх України. Якими є ваші пріоритети на 2024 рік?

А як інакше? Ми визначили для себе чітко сенс у роботі — для чого ми це робимо — ціль, до якої ми йдемо, і це мотивує. По-перше — це збереження компанії. По-друге — це працевлаштування людей, отримання ними своєчасно заробітної плати. Підтримка економіки країни, бо без цього про подальше збереження важко говорити. Допомога ЗСУ, всім нужденним, допомога у відновленні країни.

Обсяг столичного ринку ресторанів і кафе за минулий рік становив приблизно 140 млн грн на день. Які фактори, крім обмежень працювати в комендантську годину, наразі мають суттєвий вплив на виручку закладів?

Основне — це зменшення кількості гостей. Багато людей виїхали з країни, основний наш гість до війни — студент; тепер їх стало значно менше. У зв’язку з мобілізацією в ресторанах основні відвідувачі — жінки, діти, пенсіонери. Дуже суттєвий вплив від тривог, особливо це стосується торгових центрів. Один зліт МІГ — і паралізована робота на 3-4 чи 5 годин. А якщо декілька разів на день — у найкращому разі бізнес буде в нулі. Підняття оренд, тарифів на комунальні послуги, електроенергію, зростання цін на товари — усе це суттєво впливає на прибуток. Але ми віримо, що це все тимчасові явища, і ми маємо вірити й вистояти попри всі перепони.

В чому полягає суть започаткованого вами минулого року нового напряму Dark Kitchen?

Зараз багато гостей перейшли на замовлення доставлення їжі та беруть її із собою. Цим напрямом ми, по-перше, хочемо покрити локацію, яка не підпадає під доставляння з нашого ресторану на метро «Лівобережна». По-друге, ми хочемо спробувати роботу такого формату, щоб і надалі розвиватися в цьому напрямі й надати більше можливостей нашим гостям замовляти їжу з доставленням або із собою, де поряд немає наших ресторанів.

Більшість активностей, що проводить заснований вами благодійний фонд «Євразія», спрямовано на підтримку ЗСУ. Якими є результати діяльності фонду?

На жаль, ми лише під кінець минулого року зареєстрували БФ «Євразія», із цієї причини ще зарано говорити про глобальні активності, проте ми вже передали хлопцям на передову багато зарядних станцій, екофло, павербанки, підсилювачі сигналу, окопні РЕБ, окуляри, дрони, рації, автомобіль, долучаємося до термінових зборів інших фондів і допомагаємо в якнайкоротший термін закупити все потрібне. Зараз також закуповуємо партію дронів, «мавіки», медичні бандажі, гемостатики, кровоспинні засоби й багато-багато іншого. Не зупиняємось і йдемо тільки вперед разом із нашими працівниками та гостями.

Які ініціативи реалізує мережа «Євразія» для підтримки соціально вразливих верств населення?

Ми опікуємося регіонами, які найбільше постраждали, допомагаємо їжею, водою, засобами гігієни, одягом і всім необхідним. Ми є партнерами ГО «Добробат» і перераховуємо кошти на закупівлю будівельних матеріалів для відновлення житла постраждалим, а також готуємо обіди для волонтерів, які працюють у Києві та області. Проводимо безплатні майстер-класи для дітей військових, дітей-сиріт, переселенців. Хочеться хоч на якийсь час відвернути їх від того жаху, що вони пережили та переживають.

Минулого року мережа ресторанів «Євразія» отримала премію «Вибір країни в номінації “Мережа закладів японської кухні року”». Чи можна констатувати, що ця перемога стала своєрідним підсумком 2023 року?

Так, це дуже знакова відзнака для нас. Ми отримали результати проведеного моніторингу, опитувань Торгово-промисловою палатою і зрозуміли, що все робимо правильно та йдемо вірним, але важким шляхом. Я розумію, що з такою командою, як «Євразія», ми можемо досягати успіхів і триматися, як би важко не було. Це особливі люди та найкращі спеціалісти галузі.

Які плани розвитку мережі «Євразія» на 2024 рік? Чи очікувати розширення мережі за межі столиці?

Про це поки не хочу казати й загадувати, бо кожен день непередбачуваний і досить небезпечний. Головне — зберегти те, що маємо, а далі йти впевнено та обачливо. Слава Україні!