Вівторок, 17 Вересня

Основні стратегічні підходи до ефективної та стабільної комунікації колективів в офісах під час війни

В умовах війни український бізнес стикається з найскладнішими викликами для офісної комунікації, які своєю чергою надають можливості для розвитку стратегій, що забезпечують ефективність і стабільність колективу.

Розглянемо основні стратегічні підходи у вибудовуванні комунікації задля ефективної роботи команд.

Чітка та чесна комунікація

Чітка та відкрита комунікація стає важливим фундаментом, що забезпечує прозорість і відчуття контролю над ситуацією. Важливо, щоб керівництво було чесним у своїх повідомленнях щодо поточного стану речей, заходів безпеки й перспектив майбутнього. Відкритість допомагає зменшити тривогу та створює відчуття стабільності серед персоналу.

Керівник має бути більш емпатичним, при цьому бути готовим до швидких змін і ухвалення нестандартних рішень у разі непередбачених обставин.

Кожен керівник повинен володіти навичками донесення планів і вміти не просто надихати ідеями, а й показувати світло в кінці тунелю. Якщо працівники бачитимуть кінцеву мету й передбачуваний вихід зі складного становища, вони працюватимуть у більш включеному та продуктивному режимі.

В умовах війни український бізнес стикається з найскладнішими викликами для офісної комунікації
В умовах війни український бізнес стикається з найскладнішими викликами для офісної комунікації

Команда має відчувати, що керівник завжди знає, як вийти з будь-якої ситуації. У такі моменти лідер виконує роль «батьків».

Емоційна підтримка й толерантність

Висловлювання підтримки й розуміння почуттів працівників сприяє збереженню моральної стійкості в умовах невизначеності. Керівництво повинно бути готовим до прослуховування та розуміння емоційних потреб свого персоналу, а також до надання необхідної психологічної підтримки в складних моментах.

Вчасна увага та допомога працівнику дозволить не лише поліпшити його стан, але й зберегти ресурси та продуктивність компанії.

Гнучкість і адаптивність

Плани та стратегії можуть змінюватися дуже швидко, тому треба бути гнучким у виконанні завдань і мати здатність до швидкої адаптації до нових умов. Співробітники повинні бути готовими до непередбачуваних змін і бути відкритими до нових викликів, що можуть виникнути в непередбачуваних умовах війни.

Водночас лідери й керівництво компанії повинні брати до уваги емоційну напругу та настрої під час війни й адаптувати підходи до постановки завдань і бути обережними зі стратегіями «жорсткого менеджменту», надаючи перевагу більш емпатичним підходам.

Міжособистісні відносини та взаємопідтримка

Співробітники, які взаємодіють позитивно та підтримують одне одного, мають більше шансів подолати виклики й досягти успіху навіть у найскладніших умовах.

Стрес-менеджмент і самозахист

Компанія може надавати ресурси для керування стресом, як-от тренінги та психологічні консультації, щоб сприяти збереженню емоційної стійкості та психологічного здоров’я працівників.

Усі ці стратегії та підходи взаємодоповнюють одне одного, створюючи фундамент для успішної організаційної діяльності в умовах війни. Важливо, щоб керівництво було готовим до викликів і діяло відповідально й ефективно, надаючи безпеку, підтримку та стабільність для свого персоналу.

А якщо не вистачає терпіння, є сенс найняти професійного психолога в команду чи для консультацій на постійній основі — це оптимізує процеси та збереже нервову систему всієї команди.

Текст: Оксана Діптан.