Європейський союз (ЄС) має намір запровадити значно вищі мита на електромобілі, що імпортуються з Китаю, що призведе до загострення торговельної суперечки через державні субсидії Китаю та різкого збільшення китайського експорту екологічно чистих технологій до ЄС.
Вищі мита набрали чинності 5 липня, але матимуть тимчасовий характер, до прийняття остаточного рішення через чотири місяці. ЄС встановить ці мита, але вимагатиме їх сплати тільки в тому випадку, якщо підтвердить, що без них Європейська автомобільна промисловість зазнала б матеріальної шкоди.
Що зробив Європейський союз?
Після восьмимісячного розслідування Європейська комісія встановила, що китайські компанії, що виробляють електромобілі, отримують значні державні субсидії. Ці субсидії дозволяють їм обходити конкурентів з ЄС за ціною, що загрожує робочим місцям у Європі та її частці на ринку.
Як було оголошено 12 червня, нові мита будуть застосовуватися тимчасово. Ставки варіюються від 17,4% на автомобілі BYD, 19,9% на автомобілі Geely і 37,6% на автомобілі державної SAIC. Інші виробники, включаючи західні компанії, такі як Volkswagen, BMW і Tesla, зіткнуться з митами в розмірі не менше 20,8%.
Зараз у ЄС та уряду Китаю є час для переговорів, і вже ведуться переговори між Комісаром ЄС Вальдісом Домбровскісом та Міністром торгівлі Китаю Ван Веньтао.
За словами представника Єврокомісії Еріка Мамера, підвищення мит є не самоціллю, а “засобом усунення дисбалансу”. “Ми, безумовно, сподіваємось, що зможемо прийти до рішення, яке дозволить нам не рухатися далі цим шляхом”.
Чому комісія прийняла рішення про збільшення мита на китайські електромобілі?
Електромобілі китайського виробництва швидко збільшили свою частку на ринку ЄС, збільшившись з 3,9 відсотка в 2020 році до 25 відсотків до вересня 2023 року. Комісія пояснює це зростання субсидіями, які знижують витрати на виробництво, такими як дешева земля для заводів, постачання літію та акумуляторів за цінами, нижчими за ринкові, податкові пільги та фінансування під низькі відсотки від контрольованих державою банків.
Швидке розширення ринку викликало стурбованість з приводу здатності ЄС підтримувати власне виробництво за екологічними технологіями і зберігати робочі місця в автомобільній промисловості. Європейська автомобільна промисловість підтримує 2,5 мільйона робочих місць безпосередньо та ще 10,3 мільйона опосередковано.
Які тарифи на електромобілі в ЄС порівняно з тарифами США?
Адміністрація Байдена планує підвищити тарифи на китайські електромобілі з 25 до 100 відсотків, фактично заблокувавши майже весь китайський імпорт електромобілів. Навпаки, ЄС прагне зрівняти умови шляхом введення мит, які відображають розмір субсидій, одержуваних китайськими автовиробниками, а не прямого блокування імпорту.
Вплив нових мит на європейських водіїв та автовиробників
Вплив мит на ціни на автомобілі залишається невизначеним. Китайські виробники можуть покрити витрати за рахунок зниження прибутку, а не за рахунок підвищення цін. Хоча європейські споживачі можуть отримати вигоду від дешевших китайських автомобілів у короткостроковій перспективі, комісія стверджує, що прийняття недобросовісної практики може призвести до зменшення конкуренції та підвищення цін у довгостроковій перспективі.
Китайські автовиробники, які вже продають автомобілі в Європі за вищими цінами, ніж у Китаї, можуть знизити ціни, щоб завоювати більшу частку ринку.
Реакція Китаю
Китай розкритикував підвищення мит як протекціоністське рішення.
Хе Ядун, представник Міністерства торгівлі Китаю, повідомив, що обидві сторони провели кілька раундів технічних консультацій, і зазначив, що остаточне рішення ЄС буде прийнято тільки через чотири місяці.
“Є надія, що європейська і китайська сторони будуть рухатися в одному напрямку, проявлять щирість, прискорять процес консультацій і досягнуть взаємоприйнятного рішення якомога швидше на основі фактів і правил”, – сказав він на щотижневому брифінгу для ЗМІ в Пекіні.
Можливі заходи у відповідь Китаю можуть бути спрямовані проти європейських товарів або імпорту автомобілів класу люкс. У довгостроковій перспективі китайські виробники можуть обійти мита, виробляючи автомобілі в Європі. BYD будує завод в Угорщині, а Chery має спільне підприємство в Іспанії.
Цей тарифний спір підкреслює безперервну напруженість між просуванням екологічно чистих технологій і захистом вітчизняної промисловості в умовах динаміки світової торгівлі.
Джерело: germanynews.net