Вівторок, 11 Червня

ІСТИННЕ NUTRO. Функція диктує форму, а людина завжди віддзеркалює всередині те, що її оточує

Після повномасштабного вторгнення Данило Гончаренко й Олена Андрієва — співвласники студії дизайну та архітектури NUTRO — вирішили об’єднати досвід, щоб бути корисними тим, хто попри всі негаразди рухається вперед. В основу кожного проєкту команди студії NUTRO, яка успішно працює на ринках України, Оману, Дубаї та Польщі, закладено принцип німецького архітектора-модерніста, одного з творців, що визначив вигляд архітектури XX століття, Людвіга Міс ван дер Рое — «Форма слідує за функцією».

Данило Гончаренко й Олена Андрієва — співвласники студії дизайну та архітектури NUTRO
Данило Гончаренко й Олена Андрієва — співвласники студії дизайну та архітектури NUTRO


Маючи значний досвід в архітектурному дизайні, з початком воєнних дій в Україні ви вирішили об’єднати зусилля, створивши спільний проєкт під брендом NUTRO studio. Яку філософію закладено в основу проєкту?
Хоч наша студія і молода (нам лише рік), проте завдяки значному досвіду за плечима назва студії виникла доволі органічно, оскільки NUTRO має тлумачення середини — того, що в нас у душі. Обирати нутром, основний лозунг нашої студії. Саме за таким правилом можна створити щось справді особливе.

Далі ми почали аналізувати первинне житло для людини — печери — для того, щоб проаналізувати все, що було раніше й у що це переросло в наші часи. Після аналізу сучасного вподобання людей у світі ми визначили декілька тенденцій, які залишилися найпопулярнішими. Звідси з’явилися чотири основних напрями для нашої роботи: light cave, dark cave, ukrainian cave, classic cave. Кожен із цих стилів має відмінні правила створення та візуальний складник, який ми прописали як правила; а те, що є спільного у всіх чотирьох, — це сучасність.


У вашому портфелі — реалізовані проєкти в Україні та закордоном, кожен із яких є унікальним і впізнаваним одночасно. Як вдається знаходити баланс між побажаннями замовника та вашим фірмовим почерком?

Ми дуже радіємо, коли замовник приходить саме через те, що наші роботи йому сподобалися більше, ніж інших наших колег. Це означає, що наш стиль йому по нутру.

Під час реалізації будівельних проєктів дуже важливо підібрати саме ту студію та команду, з якою ти на одній хвилі. Тоді можна отримати проєкт, що буде тобі імпонувати. Дуже часта помилка, коли дизайнери починають працювати в стилі, нав’язаному клієнтом, який звернувся за рекомендацією друзів. Можна бути гарним спеціалістом, мати бездоганне портфоліо, відгуки та софтскіли, проте, якщо робити все, починаючи від брутального лофту до провансу, ти втрачаєш свою ідентичність.

Звичайно, кожен замовник має свої побажання, елементи, які він хоче бачити, або, навпаки, має заборони у використанні. Наша задача — вписати це в гармонійну історію в рамках нашої філософії.

Ви розробили ряд напрямів для NUTRO STUDIO: LIGHT CAVE, DARK CAVE, UKRAINIAN CAVE і CLASSIC CAVE. У чому унікальність кожного з них?

LIGHT CAVE виділяється поєднанням світлих відтінків, збалансованих фактур, нюансних поєднань. Ці інтер’єри затишні, повітряні та теплі.

DARK CAVE для тих, хто любить нішеву атмосферу, глибоку палітру, м’яке освітлення та темний стиль.

UKRAINIAN CAVE — це про українську ейдетику в кольоровому поєднанні та фактурах. Проте це максимально легкий і не нав’язливий стиль. Він має спільний характер із LIGHT CAVE, тобто це про світло й легкість, але в рамках нашої рідної української культури.

CLASSIC CAVE — це інтерпретація класичного стилю в рамках мінімалізму. З використанням гіпсових елементів, декору. На противагу трьом попереднім стилям може бути контрастним.

Основним мотивом, що об’єднує ці стилі, є мінімалістичність і природність матеріалів.

Основним мотивом, що об’єднує ці стилі, є мінімалістичність і природність матеріалів
Основним мотивом, що об’єднує стилі LIGHT CAVE, DARK CAVE, UKRAINIAN CAVE і CLASSIC CAVE є мінімалістичність і природність матеріалів


Яким чином визначається стиль майбутнього інтер`єру?

Зазвичай клієнт має чітке бачення щодо атмосфери свого житла. Першочергово це пріоритет «темне/світле». Ми детально проводимо зустрічі з нашими клієнтами, де як психологи намагаємося зрозуміти життєву філософію людини та її вподобання. Загалом це найлегше, бо зазвичай клієнт одразу виділяє для себе ті стилі, які йому ближчі, і далі ми вже детально пропрацьовуємо його ідеї й обираємо один конкретний стиль, у якому працюємо.

Наскільки успішним є проєкт готових концепцій дизайн-проєктів для українського ринку? В чому їхня перевага над індивідуальними проєктами?

Скажемо чесно — очікували активнішої уваги до цього напряму. Можливо, зараз це не на часі, і його момент ще не настав.

Коли в нас виникла ця ідея, ми прагнули допомогти якомога більшій кількості людей, що переїхали з прифронтових зон у столицю, щоб максимально прискорити процес ремонту, щоб вони якнайшвидше отримали свій новий дім.

Основна перевага — це модульність і адаптивність. В кожній концепції є вже готова візуалізація шаблонної квартири, підібрано всі матеріали й елементи. Такі шаблони дозволяють швидко адаптувати планування під вибрану концепцію та менш ніж за два тижні отримати проєкт, який можна передати будівельникам.

За який строк можна адаптувати шаблон готової концепції під індивідуальні вимоги замовника?

Процес розроблення технічного проєкту за концепцією становить приблизно два тижні з моменту виконання замірів. Клієнт отримує візуалізацію типової квартири, повну робочу документацію та кошторис на чистові матеріали. За потреби передаємо альбом для розрахунків будівельним підрядникам.

Авторський нагляд закладаєте в бюджет?

Так, основна кількість підписаних нами проєктів — з авторським наглядом і проєкти «під ключ». Бачити фізичний результат своєї роботи й задоволені посмішки клієнтів — це те, що нас надихає. Дуже велику увагу приділяємо відповідності 3D реалізації та робимо все можливе, щоб відмінності були мінімальні. Також це знімає купу проблем і часу з клієнта. Щиро захоплюємося тими клієнтами, які доводять проєкт до завершення самостійно. Оскільки розуміємо, яка це клопітка й складна робота.

Що, на ваш погляд, головне в інтер’єрі?

Функція диктує форму. Першочергово для нас це ергономічною й функціонально виправдані рішення. Правильно планування — запорука вдалого інтер’єру.

Велику увагу також варто приділяти композиції форми та поєднанню матеріалів. Ми завжди дивимося зразки матеріалів, щоб був ідеальний збіг відтінків і фактур. Також не слід забувати про освітлення, це завжди акцент і атмосфера будь-якого інтер’єру, що становить 50 % вдалого дизайну.

 

Наскільки чинник медійної популярності України у світі вплинув на можливість конкурувати вітчизняним дизайнерам на зовнішніх ринках?

Щиро вважаємо, що якість українського дизайну крокує вперед семимильними кроками. Це показують численні міжнародні премії в різних сферах наших колег. Український ринок завжди вибагливий. Люди приділяють багато уваги оформленню свого житла та закладів. Тому наразі тепер справді є певна перевага, враховуючи увагу, яку приділяють медіа Україні. Також багато студій розширило межі своєї роботи після повномасштабного вторгнення й уже завоювали місце в певних нішах за кордоном.

В планах нашої студії на найближчий рік також закладено масштабування за кордоном.

Якщо говорити про зовнішні ринки — в яких країнах вже маєте реалізовані проєкти?

Нині в нас є декілька реалізованих проєктів в Омані, Дубаї та Польщі. Це здебільшого комерційні проєкти, а також, звичайно, житло.


Які зовнішні ринки вважаєте найперспективнішими?

Через великий потік наших людей за кордон вважаємо перспективним, авжеж, ринок Польщі. Також відчуваються позитивні тенденції на дизайн у Казахстані, США, а також ринок Близького Сходу.

Як воєнні дії в Україні вплинули на підхід замовників до вибору дизайну? Як змінився ринок загалом?

Ми захоплюємося нашими замовниками, які продовжують вкладати інвестиції в Україні. Ринок змінився кардинально. Якщо раніше 80 % проєктів становили об’єкти під інвестиції, то тепер це квартири для себе, причому доволі сильно змінилася середньостатистична площа. 100+ м2 в порівнянні з 60 м2 довоєнного часу.

Є думка, що люди часто недооцінюють роль дизайну в повсякденному житті. Наскільки ви погоджуєтесь із цим?

Гадаємо, що тут все як на долоні. Ми завжди віддзеркалюємо всередині те, що нас оточує. Інтер’єр житла це те місце, куди ви приходите відпочити, набратися ресурсу та сили рухатися далі та звершувати всі свої цілі. Тому гармонійний інтер’єр, який справді «по нутру», буде без перебільшення впливати на настрій і психологічний стан загалом.

На що радите звертати увагу під час вибору дизайн-студії перед початком співпраці?

Однозначно це сходження ваших власних уподобань до робіт, які виконує студія. Також вагомим фактором є досвід у реалізації проєктів. Якщо дизайн-студія не може показати приклади реалізованих проєктів, вам варто замислитися.

ТЕКСТ: Тетяна Кравченко